Amazon wird nicht müde, Services für den Kunden in den Mittelpunkt seines unternehmerischen Denkens zu stellen und stetig weiterzuentwickeln. Der neue E-Book-Reader „Kindle Fire HDX“ ist ein Paradebeispiel dafür. Das Gerät bringt eine grandiose Funktion mit sich.
Wer Hilfe braucht oder Fragen hat, drückt einfach auf den „Mayday-Knopf“ und wird via Chat oder Video mit dem Support von Amazon verbunden. Das ist quasi Apple Genius Bar in virtuell. Ich kann mir gut vorstellen, dass damit bisherige Technikverweigerer als neue Kundenkreise erschlossen werden können. Sehr clever.
What happens when it’s easier to call tech support than to Google your problem? Amazon might discover the costly answer to that question depending on how much the owners of its new Kindle Fire HDX tablets use its Mayday on-demand video customer support feature. And whether they behave themselves.
Mayday is available at the tap of a button in the Kindle HDX’s Quick Settings menu. 24 hours a day, year round, it pops up a little video window on-screen showing a support agent. They can’t see you but can hear you, talk to you, draw on your screen to guide you, and even take control of your screen to help you out.
If Amazon can scale Mayday it would be amazing. Both in the sense that it would make many people’s lives with technology easier, and it would be a remarkable logistics feat. It could become an industry benchmark for premier service. I’d love to see this succeed.